K21 beszámoló nap – Eredmények a minőségfejlesztés tükrében

A járványügyi helyzetre való tekintettel a K21 Minőségirányítási Koordinációs Bizottság idei második negyedéves beszámolójára elektronikus úton került sor. A munkacsoportok elkészítették az elmúlt negyedévben elvégzett feladataikról az összefoglalókat. Az elmúlt negyedév eredményeiről és sikereiről a tagok a K21 közös kommunikációs felületén tájékozódhattak.

A könyvtárvezetők áprilisban az Európai Kiválósági Díj (EFQM) pályázata kapcsán a Minőségkoordinálási munkacsoport támogatásával előkészítették és koordinálták az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálat hálózatának önértékelését. Az eredmények alapján három fejlesztési projekt került meghatározásra, melyek keretében az Egyetemi Könyvtári Szolgálat valamennyi könyvtárára egységesen vonatkozó asszimilációs dokumentum és teljesítményértékelési rendszer készül. A szervezet célul tűzte ki továbbá a kommunikációjának fejlesztését és a kommunikációs stratégia felülvizsgálatát. A cél elérése érdekében a Primer kutatási munkacsoport felülvizsgálta, véglegesítette és eljuttatta a célcsoportokhoz a kommunikációs kérdőíveket. A beérkezett válaszok feldolgozása folyamatban van.

Szintén megkezdődött a folyamatleltár felülvizsgálata, illetve ehhez kapcsolódóan a Minőségügyi Kézikönyv módosítása és aktualizálása. Az ELTE Egyetemi Könyvtár a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségével (SINOSZ) együttműködve magyar nyelvű felirattal ellátott jelnyelvi videókat készített Franyó Borbála jelnyelvi tolmács, az Akadálymentes könyvtár munkacsoport tagja segítségével a koronavírus-járvány miatt átmenetileg bezárt könyvtárak aktuális és online elérhető szolgáltatásairól.

A Kommunikációs munkacsoport támogatást nyújtott az EFQM projektterveiről szóló tájékoztatás során a projektekben érintett kollégák és a könyvtári hálózat részére. Az összefoglalás a Kolibri-levelezőlistán is közzétételre került. A K21 Kommunikációs csoporttagok a Primér kutatások munkacsoport kérdőíves felmérése során közreműködtek az előkészületekben az Egyetemi Könyvtári Szolgálat kommunikációjának fejlesztése projekt keretében, valamint aktívan hozzájárultak a motivációs levelek célcsoportok szerinti kiküldéséhez. A felmérés a fejlesztés egyik mérföldkőjeként a pályázati jelentés részét képezi. Hírt adtunk a Bibliobox felállításáról és a könyvvisszavétellel kapcsolatos szolgáltatásokról, az EKSZ könyvtárainak online szolgáltatásairól, az elérhető adatbázisokkal kapcsolatban az új gyűjtőoldalról, az Online források egy kattintásra innovációjáról és a Skype-tájékoztatásról. Az ELTE védett digitális tartalmak gyűjteményéhez speciális EKL böngésző fejlesztésére került sor, illetve a virtuális olvasójegy Webapp bővítésére C-19 információkkal. Újabb fejlesztéseinkről és eredményeinkről portálunkon hamarosan friss hírrel jelentkezünk!