Due to the relocation of our external warehouse the books and doctoral dissertations stored there, as well as the entire stock of the library's periodicals, will be unavailable until the beginning of January 2025. Many of our books are still available for loan and current literature can be found on the open shelves.

Élen a könyvtárak között – Minőségbiztosítás az ELTE könyvtáraiban

A Magyar Minőség Társaság elektronikus folyóiratának a 2021/5. számában részletes cikk jelent meg Bergmann Krisztina, Dr. Kulcsár Szabó Ernőné Gombos Annamária, Kálóczi Katalin és Vajda Zsuzsanna szerzőségével Élen a könyvtárak között – Minőségbiztosítás az ELTE könyvtáraiban címmel.

Az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálat (EKSZ) 2018-ban nyerte el az Emberi Erőforrások Minisztériuma által adományozott „Minősített Könyvtár” címet a 2008-ban megkezdett minőségfejlesztési projekt eredményeként. Az ELTE földrajzilag és szervezetileg széttagolt könyvtárainak munkatársai, alulról jövő kezdeményezésként, a minőségfejlesztés módszereit választották a könyvtári tevékenység megújítása és a szolgáltatások fejlesztése eszközéül. A kialakult, együttműködő szervezetben, az Egyetemi Könyvtári Szolgálatban a tudás és a jó gyakorlatok megosztása olyan erőforrást jelentett, mely alapjává vált a szolgáltatások folyamatos fejlesztésének és a közös szakmai működésnek.

Az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálata elkötelezett az Eötvös Loránd Tudományegyetem küldetésnyilatkozatában megfogalmazott stratégiai célkitűzések megvalósítása, a folyamatos minőségfejlesztés és a kiemelkedő eredmények elérése iránt, ezért 2020 februárjában pályázatot nyújtott be az Elkötelezettség a Kiválóságért tanúsítvány (Comitted to Excellence Validation) megszerzése céljából az EFQM magyarországi szervezetéhez, a Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesülethez. A pályázat sikeres teljesítése után, Magyarországon első könyvtárként az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálat részesült az EFQM „Elkötelezettség a Kiválóságért” tanúsítványában.

Az írás a szervezet minőségfejlesztés terén szerzett tapasztalataiba, minőségirányítási rendszerébe és a közösen elért eredményekbe enged betekintést. Az EKSZ könyvtáraiban a minőségbiztosítás azonban sosem csupán papírmunka, hanem olyan módszer és eszköztár, mellyel maguk a munkatársak tudják kijelölni a szervezet fejlesztésének, működésének, a szolgáltatások javításának céljait, hozzájárulva a minőségkultúra és a kiválóságra való törekvés széleskörű elterjedéséhez.

A teljes cikk a Magyar Minőség elektronikus folyóirat cikkei között olvasható.

Source/author of illustration:
https://quality-mmt.hu